Otwarta książka leżąca na stoliku w bibliotece z komputerem w tle.
20 stycznia 2020

Jak sfinansować druk swojej książki?


Jak sfinansować druk swojej książki?

Chcąc wydać książkę, należy przygotować się na wydatki. Lwią część inwestycji stanowi druk. W jaki sposób można go sfinansować? Czy osoby bez dużych nakładów finansowych mają szansę na to, aby ich dzieło ujrzało światło dzienne? Więcej informacji na ten temat znajduje się poniżej.

Współpraca z wydawnictwem

To prawdopodobnie jeden z najczęstszych wyborów, jakie dokonują osoby, które nie posiadają funduszy na zrealizowanie marzenia o literackim debiucie. Wydawcy oferują pokrycie kosztów związanych z opracowaniem treści – korektą i redakcją, drukiem oraz promocją danego dzieła. Jednak uzyskanie takiej oferty nie należy do łatwych zwłaszcza dla początkujących autorów. żeby zwrócić uwagę wydawnictwa, warto najpierw samemu zadbać o swoją markę. Dobrym rozwiązaniem jest zbudowanie społeczności wokół swojego nazwiska na przykład poprzez prowadzenie autorskiego bloga.

Dotacja

Udział w konkursie literackim jest szansą dla autorów na uzyskanie funduszy potrzebnych do wydania książki (https://drukksiazek.pl/produkt/ksiazka-w-oprawie-zeszytowej/). Wystarczy poszukać odpowiednich ofert oraz zapoznać się z regulaminem i zasadami przyznawania pieniędzy. Wiele tego typu konkursów jest organizowanych przez instytucje rządowe.

Crowdfunding

Crowdfunding, nazywany również finansowaniem społecznym, polega na zebraniu potrzebnych funduszy na bazie dotacji. Jak najlepiej ogłosić innym swój pomysł? Oczywiście za pośrednictwem internetu. W sieci działa wiele platform crowdfundingowych. Są one dostępne dla wszystkich, a rozpoczęcie zbiórki wcale nie musi wiązać się z posiadaniem znanego nazwiska. Istnieje jednak jeden warunek – żeby kampania przyniosła oczekiwany efekt, należy się w nią zaangażować. Konieczne będą intensywne działania promocyjne oraz zapewnienie wartościowych nagród dla inwestorów.

Sponsoring

Kolejnym pomysłem na sfinansowanie książki jest znalezienie firmy, która zgodzi się stać się sponsorem. W zamian autor najczęściej oferuje promocję określonych produktów czy usług w swojej książce. żeby skorzystać z tego rozwiązania, warto przygotować listę organizacji, z którymi chce się podjąć tego typu współpracę. Następnie należy skontaktować się z działem marketingu. W tym przypadku reklama może przybierać różne formy, na przykład w postaci umieszczenia logo na okładce danego dzieła lub promowanie marki w sieci czy podczas spotkań z czytelnikami. Zazwyczaj firmy decydują się na opłacenie kosztów wydania kilkuset publikacji, co pozwoli osiągnąć pewne zyski, jakie można przeznaczyć na kolejny druk.

Najpierw e-book, potem druk

Ciesząc się pewną marką albo tworząc treść, która będzie faktycznie przydatna dla odbiorców, można najpierw zdecydować się na wydanie e-booka, a zarobione środki przeznaczyć na wydanie książki w wersji tradycyjnej. żeby obliczyć koszt tego drugiego kroku, warto już teraz skorzystać z kalkulatora dostępnego na naszej stronie.

Atrakcyjna cena i wysoka jakość druku

W naszej drukarni zapewniamy wszystkim autorom profesjonalne doradztwo w kwestii wydania książki. Proponujemy najlepsze finansowa rozwiązania, które są dostosowane do budżetu. Więcej informacji można znaleźć w opisach poszczególnych typów druku.


Wróć do listy artykułów

Powered by MasterApps