Otwarta książka z przybliżeniem na jedną stronę.
29 stycznia 2020

Czy niskonakładowy druk książki będzie Ci się opłacał?


Czy niskonakładowy druk książki będzie Ci się opłacał?

Niskonakładowy druk to dla wielu autorów, zwłaszcza tych początkujących, klucz do publikacji ich dzieła. Taka inwestycja nie wymaga ponoszenia zbyt wysokich kosztów. Kiedy taki wybór jest opłacalny, a kiedy lepiej przemyśleć zdecydowanie się na inne opcje?

Niski nakład – druk cyfrowy

Warto zacząć od opisania techniki druku, jaka jest stosowana przy niskonakładowych zamówieniach. Jest to druk cyfrowy, czyli z pliku. Od standardowego druku offsetowego różni się on tym, że nie wymaga żmudnych przygotowań. To jedna z najnowocześniejszych form druku, po którą sięga się nie tylko do książek, ale również innych publikacji – broszur, folderów, instrukcji obsługi itd.

Druk cyfrowy ciągle ewoluuje, zapewniając klientom coraz to nowsze możliwości. To właśnie ta technika jest uważana za przyszłość poligrafii. Kolejnym jej atutem jest szybkość realizacji zamówień oraz możliwość wprowadzania zmian w pliku w dowolnym momencie. Ten rodzaj druku jest również uważany za tańszy od offsetowego, zwłaszcza w przypadku zlecenia niskonakładowego, jako że nie wymaga przygotowania matryc. W ten sposób można zamówić przygotowanie nawet jednego egzemplarza książki! Ze względu na te wszystkie korzystne właściwości, druk cyfrowy z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem.

Od czego zależy opłacalność?

Chcąc sprawdzić, czy inwestycja w niskonakładowy druk książki (https://drukksiazek.pl/produkt/ksiazka-w-oprawie-miekkiej-szyto-klejonej/) rzeczywiście się opłaca, należy wziąć pod uwagę rozmaite czynniki. Wśród nich znajduje się na przykład to, czy dana publikacja jest czarno-biała, czy może zawiera pewne kolorowe elementy. Poza tym istotna jest oczekiwana jakość – technika cyfrowa odznacza się bardzo dobrymi osiągami w tej dziedzinie.

Należy również wspomnieć o szybkości wydruku, która jest nieporównywalna z jakimikolwiek innymi metodami. Oceniając opłacalność wydruku, trzeba poznać nie tylko czynniki związane z samą publikacją. Równie istotne są:

  • potencjalny rynek odbiorców – duże znaczenie posiada rozpoznawalność nazwiska autora albo skupienie pewnej społeczności (np. poprzez prowadzenie własnego bloga czy budowanie marki osobistej),
  • działania marketingowe – pozwalają na lepsze wypromowanie dzieła, co z kolei zwiększa szanse na to, że czytelnicy będą chcieli po nie sięgnąć.

Druk cyfrowy – od jakiej liczby egzemplarzy?

Określenie granicy, do której można mówić o opłacalności druku cyfrowego, jest trudnym zadaniem. Za standard uznano nakład nieprzekraczający dwóch tysięcy egzemplarzy. Należy jednak pamiętać, że druk cyfrowy to dziedzina, która intensywnie się rozwija, dlatego poprzeczka może pójść w górę. W razie wątpliwości wystarczy skorzystać z doradztwa specjalistów, do których należy na przykład nasza drukarnia.

Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia

Chcąc dowiedzieć się, jaki jest koszt wydania książki, warto skorzystać z kalkulatora, jaki znajduje się na naszej stronie. Wystarczy podać najważniejsze informacje na temat publikacji, aby zapoznać się z ceną. Zapraszamy do wypróbowania tego narzędzia oraz do skontaktowania się z naszymi przedstawicielami!


Wróć do listy artykułów

Powered by MasterApps